۱۳۹۰ خرداد ۱۶, دوشنبه

مراسم سالگرد امام خمینی در کوالالامپور

به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران و همکاری رایزن فرهنگی و علمی و تلاش سایر عزیزان مراسم خوبی در محل اجتماعات سفارت در روز 14 خرداد برگزار شد. مراسم منظمی بود و خداوند به احسن وجه از همه قبول کند (الهی آمین). برنامه با اقامه نماز جماعت و قرائت قرآن آغاز شد و سپس با قرائت متنی ادبی در مورد امام خمینی برنامه ادامه پیدا کرد. تسلط مجری به اجرا در جذابیت برنامه تاثیر گذار بود بطوریکه اشعار مدح شده در منقبت امام باقر فوق العاده مهیج جلوه می کرد. حضرت آیت الله جزایری اولین سخنران برنامه بودند که در بیان نقش علما در هدایت این دنیا و شفاعت در آخرت پرداختند وسخنران دوم حجت الاسلام والمسلمین اقای دکتر خسروپناه بودند که در مورد تفکرات کاربردی امام و مقایسه با برخی از روشنفکران دیگر ایراد سخن کردند. البته بین این دو سخنرانی مسابقه ای نیز از محتوای سخنرانی اول مطرح شد. پس از سخنرانی دوم مجری در مدح امام باقر اشعاری را قرائت نمود و سپس کلیپی در مورد امام راحل پخش شد و در ادامه هم سرکار خانم میرزاده حسینی سیر زندگی امام را در حدود 5 دقیقه بصورت دکلمه وار بیان نمودند. اهدا جوائز به برندگان مسابقه، بخش آخری بود که توسط آیت الله جزایری و جناب اقای دکتر زاهدی انجام شد. در هنگام خروج، دوستان از سفره کرم اهل بیت بی بهره نبودند و غذای نذری هدیه ای بود بسیار جذاب!
انتقادات:
1- به نظر می رسید نوع و کیفیت و ورود به بحث در  سخنرانی دوم جذاب تر و گیراتر از سخنرانی اول بود، ولی متاسفانه زمان کمتری به سخنرانی دوم اختصاص یافت.
2- محل توزیع غذای نذری محل مناسبی نیست. باعث تجمع و ترافیک سنگین در راهرو باریک کنسولگری میشود.
پیشنهادات:
1- پیشنهاد میشود در اینگونه مجالس و اینگونه محافل یک بحث بصورت کامل مطرح شود یعنی ابتدا و انتها مشخص شود و بدلیل ضیق وقت بحث بصورت نیمه رها نشود.
2- اگر محل توزیع غذا به محل در ورودی ساختمان یا ... انتقال می یافت بهتر بود چون حداقل باعث ترافیک و تجمع نمی شود.
گزارش تصویری:
مجری توانای برنامه جناب آقای یاسر مزجی (که صمیمانه از ایشان تشکر می کنیم)
حضرت آیت الله جزایری
 

حجت الاسلام والمسلمین اقای دکتر خسروپناه
 
 
 رایزن جدید فرهنگی، جناب آقای دکتر ضیائی
 کلمات کلیدی: رحلت حضرت امام خمینی، 14 خرداد، مالزی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی


۱ نظر:

یاسر گفت...

آخیش، نفس اماره ام جلا یافت! های